Kitendo

2012-02-23 @ 13:01:43
Att jag skaffade Kitendo var igentligen bara av en slump. Jag letade häst sommaren 2010 och jag och min familj åkte på semester i Västerås och kollade på hastnet om det fanns några hästar i närheten.
Mamma hade snackat lite med tjejen som hade kitte och vi hade fått några bilder men vi tyckte inte han såg rolig ut alls. Men vi bestämmde oss för att åka och kolla ändå då jag ville rida och ge Kitte en chans. När jag kom dit så ser jag en häst på ridbanan med ådror på halsen och så sjukt snygg och det var Kitendo trodde inte det var sant men det var ialla fall han.
Snygging right?
Jag kollade på lite medans hon red och det såg bra ut. När jag satt upp på honom första gången så kastar han sig ut genom banan och hålla på och ställa sig osv för han ville testa mig jag tog in honom på banan och började jobba honom. Han var ganska så fin lite stark och så men jag var redan såld. Sen så var han ganska tittig.
Började sen hoppa och vi tog fram ganska tittiga hinder och han stannade några gånger men jag fick över honom så som sagt han var riktgit svår men jag ville ändå ha honom så jag bestämde mig att ta honom men jag ville prov rida en gång till och vara med från början i stallet.
Och när jag red så följde ägarens mamma med me en unghäst som skulle ridas så kitte gick först och sen unghästen när vi skulle in på banan och det blev rädd för något och ville inte gå och inte kitte heller så han stälde sig på bak benen osv men till slut gick det och det var som förra gången jag var såld.
_______________________________________________________________________________________________

2010 - 06 - 04 tog vi hem honom till oss. Och första dagen skrittade jag ut med en kompis och hennes arab blandning precis som kitte var. Och det gick grymt!

Grejen varför jag inte behöll honom så jätte jätte länge var det att han var ingen höjdare att rida dressyr på, riktigt stark och man var tvungen att rida på pelam för att han skulle gå i form och inte dra iväg.

Han kunde hoppa men var olydig och tittig osv och jag ville komma någon vart i ridningen så jag kände det kommer inte gå i dom högra klasserna.

 

Och ute så var han stark och lyssnade inte at all men jag kämpade på ett tag tills min hopptränare också sa att han inte är någon bra häst så. Så vi hade ju honom bara på foder först men ville hjälpa att hitta ett bra hem och nu står han hos en tjej som inte vill tävla så mycket osv på en gård!

 

Men vacker var han!

 

 


....Kommentarer
Postat av: Natalie & Proton ♥

När jag provred honom hade jag ett helvete att få honom att jobba men han hoppade fint :D Dock hoppade vi bara ett vanligt hinder. Minns att jag såg honom på annons för inte så länge sen, tror det var ni som sålde honom då :)

2012-02-23 @ 23:16:11
URL: http://hakkila.wordpress.com

Kommentera

Ditt namn::
Kom ihåg mig?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Hemsida/Blogg::

Din kommentar skriver du här nedan:

Trackback
RSS 2.0